Welcome to Our Blog

Donec congue, neque at interdum vulputate, lectus tortor rutrum nisi, quis auctor elit dui quis enim. Phasellus leo lectus, ultrices vel vestibulum sed, ultrices eget sapien. Praesent imperdiet purus nec vestibulum sagittis. Suspendisse id risus sagittis, pharetra nisi vitae, tincidunt nulla. 

Jak wybrać nazwę domeny dla firmy?

Z domeną jest trochę jak z lokalem firmowym. Przede wszystkim należy ją mieć, obecnie mało który biznes nie wymaga aktywnej obecności w sieci. Ale podobnie jak o swoją siedzibę również w przypadku domeny warto zadbać o to, żeby trzymała ona odpowiedni poziom. Wybór adresu może bardzo pomóc w prowadzeniu biznesu, strona firmowa stanowi przecież pewnego rodzaju wizytówkę, ale może też mocno zaszkodzić, już na wejściu zniechęcając klientów. Wbrew pozorom wybór dobrej domeny nie jest wcale łatwą sprawą, zwłaszcza że obecnie duża część popularnych nazw jest już dawno zajęta. Warto zatem poznać kilka porad na ten temat, z pewnością ułatwią one podjęcie jak najlepszej decyzji.

Co to jest domena internetowa?

Internet bez nazw byłby zbiorem niewiele znaczących ciągów cyfr, a korzystanie z niego byłoby mocno utrudnione. Na szczęście nikt z nas nie musi tych liczb pamiętać, bowiem znacznie wygodniej korzysta się z adresów zwanych też potocznie domenami. Po wprowadzeniu takiego adresu przeglądarka wysyła zapytanie do jednego z serwerów DNS, który zwraca fizyczny adres IP przyporządkowany domenie. System domen jest hierarchiczny, co pozwala na jego przejrzyste uporządkowanie. Sama domena ma bardzo prostą strukturę, składa się bowiem z dwóch głównych części. Pierwszą z nich jest wymyślona przez właściciela nazwa, czy to nawiązująca do prowadzonej działalności czy marki, oraz rozszerzenia zwanego też końcówką. O ile w przypadku nazw jest zupełna dowolność, to końcówki są odgórnie ustalone i można wybierać spośród dostępnych.